Je to již několik měsíců, co se na našich stránkách neobjevila žádná novinka. Jistě jste si všimli, že Artifact pomalu ale jistě umírá. Co se stalo a co Valve plánuje do budoucna si povíme v tomto článku.
Hype
Komunita Artifactu vytvořila ohromný hype ohledně vydání hry, všichni byli natěšení na novou neotřelou karetní hru v oddychovém a kompetetivním stylu. Realita byla ovšem naprosto jinde. Nechci se pouštět do dlouhých analýz, Valve zklamalo spoustu hráčů – Artifact se zdál být nedodělaný. Přes to si hru hned po vydání zapnulo několik desítek tisíc lidí a ve špičce bylo padesát tisíc lidí ingame. Bohužel, po měsíci od vydání hru hrálo okolo 7 tisíc hráčů. Už to značilo velký neúspěch. Valve se snažilo reagovat na feedback své komunity, vydalo několik patchů. Ani to nepomohlo.
Mrtvá hra
Na začátku února byla denní špička okolo 1600 hráčů, to je o 97% procent méně než při vydání hry. V době psaní článku (konec března) toto číslo rapidně klesalo každý den. Co se týče našeho československého portálu – investovali jsme spoustu času a peněz do vývoje a chodu portálu. Spolupracovali jsme s herními legendami, podíleli jsme se na charitativních akcí a ničeho z toho nelitujeme! Po spoustě úspěšných herních titulů přišel neúspěch, který doufejme Valve otevře oči. Nejde pouze o Artifact ale i o další produkty – během posledních měsíců spousta vydavatelů přešla z prodejní platformy Steam na konkurenční obchody (Discord, Epic store atd.).
Novinky … na konec
Dnes byl vydán článek na oficiálních stránkách Artifactu, kde Valve víceméně přiznává, že Artifact nedopadl úplně dle očekávání.
Při vydání Artifactu jsme očekávali začátek dlouhé cesty, která položí základy úspěšné hře. Měli jsme v plánu se okamžitě ponořit do vývoje nových aktualizacích dle feedbacku komunity, což je naše běžná strategie.
Očividně, Artifact neměl takový úspěch jaký jsme očekávali. Hra nebyla přijata podle našeho očekávání a představuje pro nás velké zklamání. Nemyslíme si, že hráči hru samotnou nechápou nebo jí hrají špatně. Artifact pro nás nyní představuje zkušenost, která nám pomůže vybudovat lepší hry v budoucnu.
Od vydání hry sbíráme feedback; pozorně sledujeme, jak hráči komunikují s hrou. Ukázalo se, že problémy s Artifactem jsou hluboce zakořeněné a naše původní strategie vydávání nových funkcí a karet není dostatečné řešení těchto problémů. Jsme přesvědčeni, že je lepší učinit větší změny co se týče herního designu, ekonomiky hry, požitku ze hraní atd.
Co to znamená?
Místo pravidelných aktualizací se zaměříme se na řešení těchto problému. Předpokládáme, že vývoj potrvá delší dobu, nicméně jsme připraveni tuto výzvu přijmout a vrátíme se k vám, jakmile budeme připraveni.
Nyní můžeme pouze spekulovat, co všechno Valve plánuje a kdy bude release #2.